torsdag den 9. februar 2012


Mine erfaringer p.t. med PUCH el-cyklen.

Af ting på cyklen som jeg vil fremhævet som gode er:

Håndtagene er det lækreste jeg nogen siden har haft. De er formet , så hånden ligger rigtig behagelig og får en god støtte.

Den kraftige støttefod som er blevet sat på til at støtte cyklen, så den ikke vælter når der er indkøbsvarer i kurven foran på cyklen. Jeg har præsteret at have to liter mælk, 5 kg mel, salat, agurk og smør i kurven - uden at cyklen væltede.

Der sidder ved forhjulet en kraftig fjeder som også gør at hjulet ikke svinger rundt, når der er tung læs på kurven.

Selve displayet som kan vise batteritid, hvilket trin du er på samt det, at du hurtig kan tænde/slukke, hvis der er behov. Lige meget hvilken hastighed cyklen standser på vil den altid starte på trin 1.

At der er tre trin på cyklen for fart og du på trin 1 godt kan få sved på panden, hvis det ønskes, men at du på trin 3 bliver blæst frem . Selv i pæn modvind kan du cykle uden at blive svedig, få ondt i benene eller blive nødt til at stå af cyklen for at trække.

Dækkene er de specielle punkterfrie dæk.

Batteriet er let at af- og påmonterer. Du bestemmer selv om det skal oplades direkte på cyklen eller om du vil tage batteriet med ind for opladning.

Omkring cyklens batteritid har jeg ikke så store erfaringer endnu, idet min længste tur har været på 6 km. Når jeg får længere ture vil mine kommentarer komme her på siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar